| < Wrzesień 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  


plakaty.blox.pl @ Facebook

Mierzwiak @ deviantART

OPIUM | Kino, film, plakaty, zwiastuny

Film - POLTERGEIST

kontakt

Kategorie: Wszystkie | Plakaty
RSS
środa, 09 stycznia 2013
"Wrong"

Co by nie mówić o kinie tworzonym przez pana Quentina Dupieux (Rubber powinno zmienić tytuł na bardziej adekwatne do swojego poziomu Rubbish), to jedno trzeba przyznać - jego filmy mają rewelacyjne plakaty. Poster Morderczej opony być może widzieliście tutaj, natomiast Wrong znalazło się w zaszczytnym gronie wybranych przeze mnie (oklaski dla tego pana!) Najlepszych plakatów 2012.

Tak się niefortunnie złożyło, że Wrong otrzymało właśnie nowy plakat. Dlaczego niefortunnie? Ano dlatego, że chętnie zaktualizowałbym teraz swoje zestawienie i dodał tam tę perełkę. To dziwaczne, absurdalne, fascynujące coś na które im dłużej patrzę, tym bardziej nie mogę się zdecydować, czy jest na swój sposób obrzydliwe, czy może jednak niesamowicie śmieszne. Wąsy tworzące tytuł absolutnie rozwalają, a mózgopies (odrażający czy uroczy? to się nazywa dylemat) to już wyższa szkoła jazdy, przy której wysiada nawet tak skrzywiony umysł jak mój.

Pobrzmiewają tu bardzo wyraźnie i echa polskiej szkoły plakatu (nie mylić z sarkastycznym znaczeniem tego określenia!), i klimaty rodem z galerii sztuki współczesnej, choć w przypadku tego drugiego bardziej adekwatna byłaby realistyczna realizacja tego projektu w postaci apetycznej instalacji.

Tak czy inaczej pełen odjazd i wyzwanie dla poszukiwaczy kluczy interpretacyjnych; ja się nie odważę, choćby dlatego, że może chodzić tu o jakiś postmodernistyczny crap jak w przypadku Opony, czyli tak naprawdę o nic nieznaczący bełkot. Ale popatrzeć zawsze można, prawda? Ja się już napatrzyłem i daję słowo, że ten mózgopies będzie mi się dzisiaj śnić.

PS. Zabawy z ludzką głową i jej zwartością to wdzięczny materiał na plakat i Wrong wyłącznie to potwierdza.

00:28, mierzwiak , Plakaty
Link Komentarze (5) »
poniedziałek, 07 stycznia 2013
Plakatowo #18

  

1) John Dies at the End
2) Jurassic Park Kena Taylora
3) Skoonheid (Beauty) - Sam Ashby

niedziela, 06 stycznia 2013
"Być jak Kazimierz Deyna"

Drodzy dystrybutorzy, wyzywam Was: macie rok na przebicie tego plakatu.

Powodzenia!

20:45, mierzwiak , Plakaty
Link Komentarze (6) »
"Podejrzani zakochani"

Początkowo planowałem zestawić Podejrzanych zakochanych z The Usual Suspects (Podejrzani), ale koncept obu tych plakatów jest tak oczywisty i był wykorzystywany już tyle razy, że nie ma najmniejszego znaczenia, czy to celowe nawiązanie, czy nie.

Jest to również koncept bardzo bezpieczny i trzeba by się mocno postarać, żeby go zepsuć. Tutaj się to nie stało, co więcej, jest to plakat zupełnie poprawny w swej przeciętności (tudzież przeciętny w swej poprawności) i nawet w typografię tytułu włożono więcej pracy, niż w niektóre rodzime plakaty w ogóle. Chciałem nawet napisać, że nie działa drażniąco na gałki oczne, jednak nie mogę tego zrobić i nie, nie chodzi o standardowo idiotyczny tagline (bad pun alert!).

Widzieliśmy to ostatnio na plakacie Hansa Klossa i tak samo jak tam zastanawiałem się, o co chodzi z tą obróbką na HDRową modłę, to samo muszę zrobić tutaj. Serio, o co chodzi? Skąd w ogóle pomysł, żeby tego używać? Podczas gdy świat plakatu filmowego od prawie dwóch lat zachwyca się stylistyką à la fotka z Instagramu (myślicie, że ten trend zawita w końcu i do nas?), my najwyraźniej chcemy płynąć pod prąd i dlatego zaadaptowaliśmy coś, czego nikt inny nie stosuje. Jakie to proste.

Nie krytykuję użycia tego efektu jako takiego, ale zastosowania go na aktorach. Plus jest taki, że w przeciwieństwie do Hansa Klossa tutaj zapanowano nad kolorami i obsada nie wygląda jak ofiary epidemii, ale zamiast tego mamy maksymalną zawartość plastiku w plastiku i oświetlenie pt. "Co jest kuźwa?!". Dodajmy do tego przesadny retusz i otrzymamy figury prosto z Muzeum Madame Tussauds.

sobota, 05 stycznia 2013
Jak zepsuć plakat: "Wrong"

  

Dla formalności: absolutnie nie chcę powiedzieć, że jest to przypadek takiego samego kalibru jak Carnage, Midnight in Paris czy A Serious Man, gdzie na oryginalnych grafikach dokonano morderstwa, a następnie dopuszczono się plakatowej nekrofilii, ale...

...gdyby oryginalny poster Wrong wyglądał tak, jak jego polska wersja, nie znalazłby się u mnie w gronie najlepszych plakatów zeszłego roku.

Niby to wciąż to samo zdjęcie, niby efekt, jaki dało jego odwrócenie wciąż jest obecny, ale przez przesunięcie tytułu w dół kompletnie zaburzono staranną, przemyślaną kompozycję oryginału, wskutek czego powstał zupełnie inny plakat. Niebywałe ile jest w stanie zmienić taka jedna, drobna, wydawać by się mogło niewinna modyfikacja.

czwartek, 03 stycznia 2013
Najlepsze plakaty 2012

Zawsze powtarzam, że poziom wyznacza nie to, co najgorsze, lecz to, co najlepsze. Zatem jaki to był rok dla plakatu filmowego? Świetny, choć trudno mi powiedzieć, jak wypada w zestawieniu z 2011. Lepiej? Gorzej? Na pewno inaczej. Patrząc ogólnie na wszystkie plakaty z tamtego i tego zestawienia na pewno da się zauważyć, że w 2012, mimo kilku wyjątków, dominowała bardziej stonowana kolorystyka i prostsze, oszczędniejsze projekty.

Ponownie swoją moc pokazały plakaty od Mondo. Co prawda tym razem żaden z nich nie zasłużył sobie na pierwsze miejsce w moim rankingu, ale poprzednio do zestawienia załapały się dwa takie postery, teraz - aż pięć. W przypadku dwóch filmów grafiki od Mondo znalazły się tutaj, natomiast ich oficjalne plakaty trafiły na listę tych najgorszych. Żeby jednak nie było, jakie to złe bywają te key arty wypuszczane przez studio jest tytuł, którego i mondowski, i tradycyjny poster zobaczycie wśród najlepszych, jednocześnie jest to jeden z trzech filmów, które pojawiają się tutaj więcej niż raz.

Przed Wami ponownie Top 15 + 36 wyróżnień. Zgodzicie się z poniższą listą? Świetnie. Nie zgodzicie? Jeszcze lepiej.

Zapraszam.

1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 64